Laden Evenementen

« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Ledendag Regio Noord

6 mei 2017

Goedendag beste kuipplantenliefhebbers/sters,
Zo, de winterrust is voorbij en het voorjaar klopt al regelmatig aan de deur.
Ik zat dit voorjaar al in een korte broek buiten op onze tuinbank, maar tegenwoordig is het gras ’s morgens wit van de vorst. Een hele zooi planten toch maar weer naar binnen gesleept. Altijd een heel gedoe maar je moet er wat voor over hebben is ’t niet?

De eerste bijeenkomst zit er aan te komen en die is op zaterdag 6 mei a.s.

voorzijde landgoed Oosterhouw

Om 10 uur starten we in Leens bij het landgoed ‘Oosterhouw’. Adres: Hoofdstraat 35
Het landgoed bestaat uit een villa die voor een deel in eclectische- en deels in Jugendstil stijl is gebouwd. (d.d. 1868) Het grote en volwassen park is in landschapsstijl aangelegd, maar ook zijn er barokke- en Japanse invloeden merkbaar. Heel bijzonder, uniek in Noord Nederland en een ‘mooi stee’ voor een bruidsrapportage of zo.
We beginnen er met koffie/thee/koek en gaan dan onder leiding van de tuinman met elkaar door het grote park. Zo rond 11 uur gaan we naar binnen waar beheerder Wilbert ons voor gaat door de villa. Erg interessant!

Rond 12 uur rijden we naar ambachtelijke bakker Peters in hetzelfde dorp voor een lunch. Vertrek +/- 13.00 uur naar Warffum..

Om 13.30 uur gaan we verder met een bezoek aan de bekende tuin van Els De Boer in Warffum met een oppervlakte van 30 are en ruim 4 meter hoogteverschil in het vlakke noord Groningse landschap. Borders op kleur en veel stapelmuurtjes. Koffie/thee/koek. Adres: Smeltenspad 10.

de Kleine Plantage

Zo rond 15.00 uur rijden we over de vruchtbare Groningse klei naar de kwekerij van Fleur en Eric, ‘De Kleine Plantage’ aan de Handerweg 1 in Eenrum. Veel vaste planten, een-jarigen en o.a. clematissen.

Dit weekend is het thema: Voedselbos en Bollendagen. Daarvoor zijn speciale kwekers aanwezig. Hein Meeuwissen, de expert in bollen, knollen en wortelstokken brengt een uitgelezen selectie mee. De nadruk ligt op zomerbloeiende bol- en knolgewassen. Kwekerij ‘Arborealis’ uit Wilhelminaoord wordt ‘Klein Boskoop’ genoemd door hun vele zeer bijzondere heesters die ze in hun sortiment hebben.

Dodecatheon in 2 tinten

Attentie: Wil iedereen zich zo spoedig mogelijk opgeven. En dan niet bij Sietske, want die is niet in het land, maar bij mij.

Voor entrees, koffie/thee/koek en rondleidingen in zowel Leens als in Warffum wil ik graag van iedereen van te voren € 15,– ontvangen. De kosten van het geheel zijn hoger maar een gedeelte betaal ik uit de pot.

Banknr: NL70RABO 0359815251. L. Hilberts. Als het geld binnen is heeft men zich opgegeven. De lunch bij de warme bakker betaalt iedereen zelf.

En dan nog iets:

De jaarvergadering in Winschoten op 27 mei a.s.

Ook graag opgave voor de jaarvergadering die dit jaar nu eens niet in het zuiden van ons land of in België wordt georganiseerd maar in Winschoten. We kunnen er bijna op de fiets naartoe dus mensen laat je zien en wees er bij in de stad van de rozen. Zie ook de Parel voor meer info.

NB: De kosten ad € 10,00 voor 1 mei overmaken op NL71 INGB 0003978167 t.n.v. Oranjerievereniging Drunen.

Na de jaarvergadering gaat de hele club naar Meeden waar Andries voor een rondleiding zorgt en ieder kan struinen en aanrommelen in hun oneindige collectie rariteiten.

We hebben in onze regio een harde kern die er meestal wel is op onze bijeenkomsten maar er zijn er ook die we niet of bijna nooit zien. Wij hopen dat we dit jaar verschillende nieuwe gezichten mogen tegenkomen.

Sietske en Lute.

Gegevens