Tuinbezoeken

Bezocht worden de Overtuin in Blesse, Goldhoorn Gardens in Bant en Kwekerij Joosten

Tuinenbezoek Joke Kuiperij en Tropisch Weerdinge

Tuinbezoek in Drenthe: de tuin van Joke Kuiperij , de luie Tuinman en Tropisch Weerdinge. De tuin van Joke is al jarenlang een gewilde locatie voor tuinexcursies. En bij de luie Tuinman is het heerlijk genieten op het terras voor een lunch tussen de bloemen en brocante. En bij de vijver als er nog een […]

Tuinexcursie

We starten in Musselkanaal bij de familie Rengers. Hier vinden we een fraai aangelegde rotstuin met diverse varens, waaronder natuurlijk boomvarens, en veel kuipplanten. Nabij in Drenthe gaan we naar De Groene Weelde en misschien nog naar Tropisch Weerdinge. Tijd: 10.00u tot 16.00u

Tuinexcursie Salland

Een uitstapje naar Salland waar we in Heino een prachtige privétuin vinden met exotische planten en een paar honderd potplanten. Na een gezamenlijke lunch bezoeken we aansluitend ook de privétuin van de exotentuin.nl

Tuinenbezoek

De Verborgen Stadstuin van tuinarchitect Harry Pierik in Zwolle is een bezoek waard en op herhaling gaan we naar de bijzondere tuin van Ampie Bouw. Voor de liefhebbers is er misschien nog tijd om even te shoppen bij kwekerij van der Velde waar een steeds groter assortiment jonge kuipplanten te vinden is. Tijd: 10.00u-16.00u

Tuinenexcursie Duitsland

Voor de laatste excursie gaat regio Noord naar een paar mooie tuinen in Duitsland. In Papenburg vinden we de natuurtuin van Naschke en een tuin met meer exotische planten en kuipplanten. Eventueel nog een bezoek aan een naburige grote kwekerij.

Tuinenbezoek regio Noord

Tuinbezoek in onze eigen regio naar de Tropische Kas in Beetsterzwaag,  een mooie tuin op korte afstand en Teeninga Palmen Opeinde.

bezoek tuin van leden, regio Noord

Op bezoek bij twee leden van onze regio in Stadskanaal en Wildervank. Twee totaal verschillende tuinen elk met een bijzondere invulling van kuipplanten.

bezoek kwekerij/tuinen, regio Noord

Kwekerij Bambus in Hummelo en een bezoek aan de tuin van een van onze kuipplanten leden in deze regio. Indien er tijd is nog een bezoek aan De Botterhutte.